Periodontologia

Terapią wszelkich chorób dotykających przyzębia zajmuje się periodontolog. Przyzębiem określamy wszystkie tkanki, które odpowiadają za prawidłowe osadzenie i unieruchomienie zęba w zębodole, a także ochronę zęba. Do przyzębia zaliczamy m.in.: dziąsła, ozębną, kość wyrostka zębodołowego oraz cement korzeniowy. Do najczęstszych schorzeń, których leczeniem zajmuje się periodontolog, zaliczamy np.: zapalenie dziąseł i zapalenie przyzębia potocznie nazywane paradontozą.

Periodontolog Radom

W pierwszym etapie leczenia chorób przyzębia oferujemy pacjentom szereg zabiegów higienizacyjnych mających na celu profesjonalną eliminację płytki nazębnej:

• indywidualny instruktaż,
  • eliminacja tak zwanych zachyłków jatrogennych (niewłaściwie wykonanych wypełnień lub uzupełnień protetycznych),
  • skaling naddziąsłowy polegający na usunięciu z powierzchni korony zęba biofilmu bakteryjnego, kamienia nazębnego i osadów,
  • ważne jest także określenie możliwych do zmiany przyczyn schorzenia takich jak uzależnienie od nikotyny i stres.

W zaawansowanym procesie parodontozy niezbędne są dodatkowe zabiegi chirurgiczne, takie jak np.: kiretaż lub Vector Paro.

Sprawdź aktualne ceny usług z zakresu periodontologii w cenniku.

Skontaktuj się z nami!

Periodontologia Radom

Osteodental – ul. Ignacego Paderewskiego 21/4 Radom

Zmiany te mogą być wywołane przez szereg czynników. W przypadku chorób przyzębia głównym czynnikiem są bakterie, które bytują w obrębie jamy ustnej. Brak higieny jamy ustnej prowadzić może do gromadzenia się kamienia nazębnego, który jest idealnym miejscem do nadmiernego rozwoju wyżej wymienionych patogenów.

Choroby przyzębia, w których stosowane jest leczenie periodontologiczne, mogą cechować się poniższymi objawami:

• krwawienie z dziąseł występujące na przykład po szczotkowaniu zębów,
  • rozchwianie zębów,
  • odsłonięcie szyjek zębowych,
  • obrzęk dziąsła,
  • przekrwienie dziąsła,
  • nadwrażliwość zębów na wysoką albo niską temperaturę,
  • nieprzyjemny zapach z ust,
  • utrata zębów w ciężkich albo nieleczonych przypadkach.

Vector Paro to alternatywna, bardzo delikatna, a także skuteczna metoda w leczeniu choroby przyzębia, choroby dziąseł oraz stanów zapalnych wokół implantu zęba. Polega na całkowicie bezpiecznym zastosowaniu energii ultradźwiękowej oraz fluidu wzmocnionego hydroksyapatytem – głównego składnika mineralnego zęba.  Urządzenie pozwala na wykonanie bezbolesnych zabiegów i powrót do codziennych obowiązków od razu po wyjściu z gabinetu.

Kiretaż jest to zabieg, podczas którego stomatolog eliminuje ziarninę zapalną i skupiska bakterii z kieszonki dziąsłowej. Jednocześnie oczyszcza korzeń zęba z kamienia oraz płytki nazębnej.

W zależności od tego, jak głębokie są kieszonki dziąsłowe, stomatolog stosuje jeden z dwóch rodzajów kiretażu: zamknięty lub otwarty.

Wykonuje się go wtedy, gdy rozmiar kieszonek przyzębnych nie jest większy niż 5 mm. W takim przypadku dentysta nie musi rozcinać dziąsła, aby dostać się do korzenia i kieszonki. Po oczyszczeniu zmienionych chorobowo miejsc, stomatolog płucze je. Pozwala to na zabezpieczenie przed zakażeniami. Wizyta kontrolna, podczas której lekarz sprawdza efekty leczenia, odbywa się najczęściej około 7 dni po zabiegu.

Przy głębokich kieszonkach dziąsłowych, przekraczających 5 mm, dentysta stosuje kiretaż otwarty. Ten typ zabiegu wymaga przecięcia dziąsła. Za pomocą kiretu lekarz usuwa kamień nazębny i tkankę zapalną. Następnie dezynfekuje ranę, a rozcięte dziąsło zszywa nićmi chirurgicznymi. Około tygodnia po zabiegu stomatolog usuwa szwy i bada, czy dziąsło goi się prawidłowo.

Skontaktuj się z nami!

W Osteodental zapewniamy kompleksową diagnostykę oraz nowoczesne metody leczenia z zakresu periodontologii. Umów wizytę już dziś, aby skorzystać z naszej opieki stomatologicznej w Radomiu.